ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ

ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ-Ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων (Σ.Ε.Κ.) ιδρύθηκε το 1983. Είναι επιστημονικός φορέας που έχει ως σκοπό την ανάπτυξη της κοινωνιολογικής έρευνας στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Ευρώπη, την προώθηση των εργασιακών προβλημάτ

Λέξεις Κλειδιά

Πρόσφατα Θέματα

» Μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου...
Δευ Σεπ 02, 2013 1:29 pm από minamal

» ψήφισμα Κοινωνιολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν.Ηρακλείου
Κυρ Αυγ 18, 2013 5:53 am από Mariann@

» Εξειδίκευση προτάσεων του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων για το Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο.
Τρι Αυγ 06, 2013 4:06 am από βιλμα

» ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΚ (κλειστα εως 26-8)
Τρι Αυγ 06, 2013 12:57 am από admin

» Δ.Σ. του ΣΕΚ-ΕΓΓΡΑΦΗ
Τρι Αυγ 06, 2013 12:53 am από admin

» επαφες υπουργείο παιδείας
Τρι Αυγ 06, 2013 12:29 am από admin

» ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΚ (Κατσούλας, Μαλαγάρης) με τον Υφουπουργό Παιδείας κ. ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ Για το νέο Λύκειο, Τεχνολογικο
Τρι Αυγ 06, 2013 12:22 am από admin

» Παράρτημα Ν. Μεσσηνίας-ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ
Δευ Αυγ 05, 2013 9:06 am από admin

» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Δευ Αυγ 05, 2013 8:24 am από admin

Απρίλιος 2017

ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΚ (κλειστα εως 26-8)

Τρι Αυγ 06, 2013 12:57 am από admin

ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΚ (κλειστα εως 26-Cool

Δ.Σ. του ΣΕΚ-ΕΓΓΡΑΦΗ

Τρι Αυγ 06, 2013 12:53 am από admin

Αγαπητά μέλη της ομάδας
Μπορείτε να αναρτήσετε θέματα προς συζήτηση. Ένας βασικός όρος είναι ο σεβασμός των διαφορετικών απόψεων.
Μελή της ομάδας με υβριστική, ρατσιστική, σεξιστική και φασιστική συμπεριφορά …

[ Διαβάστε ολόκληρο το θέμα ]
επαφες υπουργείο παιδείας

Τρι Αυγ 06, 2013 12:29 am από admin

Λάβαμε την διαβεβαίωση, ότι οι κοινωνιολόγοι, ως ειδικότητα παραμένουν στο λύκειο και μάλιστα με κατοχύρωση της οργανικότητας. Ως προς τα αναλυτικά και ωρολόγια που δημοσιεύονται αυτά δεν αποτυπώνουν, την ακριβή …

[ Διαβάστε ολόκληρο το θέμα ]
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΚ (Κατσούλας, Μαλαγάρης) με τον Υφουπουργό Παιδείας κ. ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ Για το νέο Λύκειο, Τεχνολογικο

Δευ Αυγ 05, 2013 8:57 am από admin

Arrow ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΚ (Κατσούλας, Μαλαγάρης) με τον Υφουπουργό Παιδείας κ. ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ Για το νέο Λύκειο, Τεχνολογικο

Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων

Πεμ Ιουν 06, 2013 11:41 pm από admin

Αγαπητά μέλη της ομάδας
Μπορείτε να αναρτήσετε θέματα προς συζήτηση. Ένας βασικός όρος είναι ο σεβασμός των διαφορετικών απόψεων.
Μελή της ομάδας με υβριστική, ρατσιστική, σεξιστική και φασιστική συμπεριφορά …

[ Διαβάστε ολόκληρο το θέμα ]

Τροφοδοσία RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Παρόντες χρήστες

1 χρήστης είναι συνδεδεμένος αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 1 επισκέπτης

Κανένας


[ Δες όλη τη λίστα ]


Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 10, στις Δευ Αυγ 05, 2013 9:59 am


    Μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου...

    Μοιραστείτε

    Mariann@

    Αριθμός μηνυμάτων : 2
    Ημερομηνία εγγραφής : 05/08/2013

    Μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου...

    Δημοσίευση από Mariann@ Την / Το Τρι Αυγ 27, 2013 7:08 am

    Συνάδελφοι, βλέπω μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου να γίνονται αλλαγές. Ανησυχία πολλών του κλάδου μας στη δευτεροβάθμια είναι ότι ακόμη κ΄την τελευταία στιγμή μπορεί να αλλάξουν μαθήματα κ΄ώρες. Ήδη συζητούν κ΄είναι πολύ πιθανό να φέρουν την πληροφορική κ΄στις 3 τάξεις του λυκείου. Ποια μαθήματα όμως θα κινδυνεύσουν;

    βιλμα

    Αριθμός μηνυμάτων : 3
    Ημερομηνία εγγραφής : 05/08/2013
    Τόπος : ξανθη

    Απ: Μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου...

    Δημοσίευση από βιλμα Την / Το Δευ Σεπ 02, 2013 7:40 am

    συναδελφοι εμαθα οτι την πολιτειακη παιδεια την εχουμε δευτερη αναθεση ,ενω ως πρωτη την εχουν νομικοι και....οικονομολογοι !!!!!! τελικα δεν εχουμε κανενα μαθημα ως πρωτη αναθεση

    minamal

    Αριθμός μηνυμάτων : 4
    Ημερομηνία εγγραφής : 05/08/2013

    Απ: Μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου...

    Δημοσίευση από minamal Την / Το Δευ Σεπ 02, 2013 1:09 pm

    Οι οικονομολόγοι είναι αρνητικοί απέναντι στο μάθημα αυτό που εμπλέκει τρία επιστημονικά πεδία. Υπάρχει σχετική επιστολή του προέδρου της ένωσης των οικονομολόγων κ.Τέντε. Επίσης οι οικονομολόγοι κοινοποίησαν πρόταση τους να μη γίνει κατανομή ωρών για αυτό το μάθημα. Τα πράγματα,
    ίσως, με διάφορες παρεμβάσεις να εξελιχθούν άσχημα για μας.

    minamal

    Αριθμός μηνυμάτων : 4
    Ημερομηνία εγγραφής : 05/08/2013

    Απ: Μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου...

    Δημοσίευση από minamal Την / Το Δευ Σεπ 02, 2013 1:10 pm

    Οι οικονομολόγοι είναι αρνητικοί απέναντι στο μάθημα αυτό που εμπλέκει τρία επιστημονικά πεδία. Υπάρχει σχετική επιστολή του προέδρου της ένωσης των οικονομολόγων κ.Τέντε. Επίσης οι οικονομολόγοι κοινοποίησαν πρόταση τους να μη γίνει κατανομή ωρών για αυτό το μάθημα. Τα πράγματα,
    ίσως, με διάφορες παρεμβάσεις να εξελιχθούν άσχημα για μας.

    minamal

    Αριθμός μηνυμάτων : 4
    Ημερομηνία εγγραφής : 05/08/2013

    Απ: Μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου...

    Δημοσίευση από minamal Την / Το Δευ Σεπ 02, 2013 1:22 pm

    Αθήνα 02-09-2013

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

    Ανάθεση του μαθήματος «Πολιτική Παιδεία»

    Όπως είναι γνωστό, το σχέδιο νόμου για το νέο λύκειο βρίσκεται στην Βουλή των Ελλήνων και δεν έχει ψηφιστεί ακόμη. Επιπλέον, εκκρεμεί η έκδοση Υπουργικής Απόφασης με την οποία θα καθορίζονται οι αναθέσεις των μαθημάτων στις διάφορες ειδικότητες.

    Με το σχέδιο νόμου εισάγεται στην Α’ τάξη ΓΕΛ και ΕΠΑΛ το μάθημα «Πολιτική Παιδεία», με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους την Οικονομία, τους Πολιτικούς Θεσμούς & Αρχές Δικαίου και την Κοινωνιολογία.

    Το μάθημα «Πολιτική Παιδεία» είναι νέο μάθημα και δεν αποτελεί αναβίωση του παλαιού μαθήματος «Πολιτειακή Παιδεία». Η ανάθεσή του εμπλέκει τρεις κλάδους: Οικονομολόγους ΠΕ09, Κοινωνιολόγους ΠΕ10 και Νομικούς ΠΕ13.

    Εν αναμονή Υπουργικής Απόφασης με την οποία θα καθοριστούν οι τεχνικές λεπτομέρειες για τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος «Πολιτική Παιδεία» από τους εκπαιδευτικούς των τριών ειδικοτήτων, προτείνουμε στα σχολεία να λάβουν υπόψη τα ανωτέρω και να μην προχωρήσουν σε κατανομή των ωρών, μέχρι να εκδοθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση.





    Για το Διοικητικό Συμβούλιο



    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ







    Παντελής Τέντες Αντρέας Χατζηανδρέου



    Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%AD%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%BA%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B5-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%C2%AB%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CE%B1%C2%BB#ixzz2dlyNfnMw
    Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

    minamal

    Αριθμός μηνυμάτων : 4
    Ημερομηνία εγγραφής : 05/08/2013

    Απ: Μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου...

    Δημοσίευση από minamal Την / Το Δευ Σεπ 02, 2013 1:29 pm

    Η συρρίκνωση των μαθημάτων και η διάλυση των ειδικοτήτων στο νέο Λύκειο, του Παντελή Τέντε

    Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron
    Σας επισυνάπτω ένα μέρος του κειμένου του Τέντε........
    .............Δεν μπορούμε να επιλέξουμε περιοχές της γνώσης και μάλιστα με αυθαίρετα κριτήρια ενός θεσμικού οργάνου(Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής). Όταν τα κριτήρια είναι αυθαίρετα δεν υπάρχει καμία περίπτωση συμφωνίας και αποδοχής μιας πρότασης , που διατυπώνεται από οποιαδήποτε πλευρά. Προτείνουμε να τεθούν επί τάπητος τα επιστημονικά κριτήρια. Ένας θεσμικός οργανισμός, που είναι συμβουλευτικός του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων πρέπει να συνδιαμορφώνει σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους και τις Επιστημονικές Ενώσεις τα επιστημονικά κριτήρια.
    Σας προτείνουμε να ασχοληθούμε με το γενικό περιεχόμενο μιας επιστήμης ή επιστημονικού κλάδου και να δούμε πως αυτός οριοθετείται. Για παράδειγμα η Οικονομική Επιστήμη έχει συγκεκριμένα κριτήρια. Το αντικείμενό της προσδιορίζεται στην παραγωγή, ανταλλαγή και διανομή των αγαθών στην κοινωνία. Η Οικονομική Επιστήμη χρησιμοποιεί πρώτο μεθοδολογικά κριτήρια και αρχές προσέγγισης που περιέχουν εννοιολογικά και μεθοδολογικά σύνολα και δεύτερο μονάδες μέτρησης για τη μέτρηση των οικονομικών μεγεθών με εργαλεία τα Μαθηματικά μοντέλα, τη Συναρτησιακή Ανάλυση, την Οικονομετρία, τη Λογιστική κλπ.
    Αυτό το αντικείμενο έχει περιορισμένη σχέση με το αντικείμενο της Κοινωνιολογίας, η οποία ασχολείται με την οργάνωση, τη δομή και τη λειτουργία της κοινωνίας . Η κοινωνιολογία δεν μετράει εργασιακή δύναμη και οικονομικά μεγέθη, όπως κάνει η Οικονομική Επιστήμη, αλλά πολλές φορές χρησιμοποιεί τη στατιστική για να καταγράψει μεταβολές ομάδων και πληθυσμών. Υπάρχει βασική διαφοροποίηση στο αντικείμενο των δύο επιστημών μεταξύ τους και ταυτόχρονα δεν εντάσσονται στην έννοια «Πολιτική Παιδεία». Η « Πολιτική Παιδεία» δεν μπορεί σαν όρος να ενσωματώσει και να αφομοιώσει το αντικείμενο δύο συγκεκριμένων αυτοτελών επιστημών. Φανταστείτε δε να προσθέσουμε την Πολιτική επιστήμη και το Δίκαιο, το οποίο έχει ως αντικείμενο μελέτης το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζουν την κοινωνική συμβίωση των ανθρώπων.
    Δεν ανάγουμε το περιεχόμενο της κάθε επιστήμης που έχει αυτοτέλεια στην πολιτική και την ιδεολογία. Δεν επιδιώκουμε ως στόχο του μαθήματος την ηθική διαπαιδαγώγηση των νέων μέσα από τη διδασκαλία του , αλλά τη γνώση και τη μάθηση του επιστημονικού περιεχομένου. Ο όρος «Πολιτική Παιδεία» μέσω του οποίου επιχειρείται να συγκροτηθεί μάθημα είναι επιστημονική διαστρέβλωση. Άλλο πράγμα είναι να περνάμε στους σκοπούς της εκπαίδευσης την έννοια πολιτική συνείδηση και άλλο να διαμορφώνουμε τίτλο μαθήματος «Πολιτική Παιδεία». Δεν υφίσταται τέτοιο επιστημονικό αντικείμενο. Αυτό είναι μια παρέκκλιση επιστημονική ιδεολογικού τύπου, που δημιουργεί Βεμπεριανό ιδεότυπο. Το επιστημονικό περιεχόμενο του συγκεκριμένου αντικειμένου ανάγεται τελικά στην πολιτική. Αυτή η ταύτιση των αντικειμένων διαφέρει από την θεωρητική ενότητα και διακριτότητα που επιδιώκουμε. Εξυπηρετεί περισσότερο τη θεματικότητα – διαθεματικότητα που είναι συμβατική γνώση και εμποδίζει την ουσιαστική διδασκαλία στο σχολείο. Το κοινό στοιχείο κατά τη διδασκαλία θα είναι οι έννοιες θέσμιση και διαχείριση.
    Γιατί δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί η διδασκαλία και η μάθηση των επιστημονικών αντικειμένων που συζητάμε; Θα εξηγήσουμε γιατί υπάρχει έλλειψη στη διδακτική διαδικασία.
    Η διαφορετική μεθοδολογική διάρθρωση των αντικειμένων και των μεθόδων των επιστημών που προτείνεται στο σχέδιο νόμου οδηγεί σε τεράστια προβλήματα στη διδασκαλία, τη μάθηση και τη γνώση. Αυτό σημαίνει ότι ο επιστήμονας που έχει ειδίκευση σε ένα αντικείμενο έχει διδαχθεί στις πανεπιστημιακές και στις πιθανές μεταπτυχιακές σπουδές συγκεκριμένα μαθήματα επιστημονικούς κλάδους με ειδικό περιεχόμενο.
    Οι πτυχιούχοι των Οικονομικών επιστημών έχουν διδαχθεί Θεωρητικές αρχές Οικονομίας Συναρτησιακή ανάλυση, Οικονομετρία, Στατιστική, Μικροοικονομία-Μακροοικονομία, Λογιστική, Οργάνωση και Διοίκηση(management)κλπ. Μερικά από αυτά τα αντικείμενα διδάσκονται στους μαθητές και μάλιστα συνιστούν προαπαιτούμενα για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Η εμπειρία των Οικονομολόγων καθηγητών τόσων χρόνων δεν μπορεί να αντικατασταθεί από έναν Κοινωνιολόγο ή Πολιτικό επιστήμονα. Με τη νέα πρόταση του Υπουργείου συρρικνώνονται τα επιστημονικά αντικείμενα και εξαναγκάζεται ο Κοινωνιολόγος ή ο Πολιτικός επιστήμονας να αναπληρώσει τις σπουδές ως προς τα Οικονομικά αντικείμενα και μεθόδους, πράγμα που είναι αδύνατο.
    Το ίδιο συμβαίνει και αντίστροφα, διότι ο Κοινωνιολόγος έχει διδαχθεί επιστημονικά αντικείμενα τα οποία επεκτείνονται σε διατάξεις ομάδων και πληθυσμών με στατιστικές αναλύσεις των συμπεριφορών και των κοινωνικών ισορροπιών. Ο Νομικός γνωρίζει πολύ καλά τον τρόπο και τη μέθοδο διαχείρισης των νομικών πλαισίων από τα ποινικά και αστικά αδικήματα μέχρι την κατοχύρωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των Συνταγματικών ελευθεριών.
    Ο ενιαίος προβληματισμός ανάμεσα στους κλάδους μπορεί να είναι πάνω σε ζητήματα Συνταγματικών, νομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών καθώς και εργασιακών, φορολογικών υποχρεώσεων, δανεισμού και τραπεζών. Ενιαίος προβληματισμός δεν μπορεί να υπάρξει στο διαφορετικό αντικείμενο διδασκαλίας κάθε κλάδου. Εμείς προτείνουμε εκεί που συμπίπτει το γενικό θεωρητικό πλαίσιο να είναι κατηρτισμένοι οι καθηγητές και των τριών κλάδων και να μπορούν να διδάξουν μεθοδολογική εισαγωγή στο διακριτό, ξεχωριστό μάθημα της ειδικότητάς τους. Έτσι κατοχυρώνεται η ειδικότητα και παραμένει το βάθος και η ολοκληρωμένη προσέγγιση των επιστημονικών αντικειμένων αποφεύγοντας την αποσπασματικότητα.
    Αν πραγματοποιηθεί το ανωτέρω σχέδιο θα έχουμε ως αποτέλεσμα: πρώτο τη διδασκαλία μιας επιλεκτικής θεματολογίας και όχι την ολοκληρωμένη κατανόηση των επιστημονικών αντικειμένων και δεύτερο την ένταση της αποσπασματικότητας της παρεχόμενης γνώσης.
    Κατόπιν αυτών γίνεται φανερό ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να συνεννοηθούμε είναι η διακριτότητα των μαθημάτων. Από αυτή τη θέση δεν υπάρχει υποχώρηση. Είναι ανάγκη τα μαθήματα να είναι διακριτά και να διδάσκονται σε διαφορετικό και συγκεκριμένο ωράριο. Με βάση λοιπόν τη διακριτότητα των μαθημάτων πρέπει να διαμορφωθεί το νέο πρόγραμμα του Λυκείου.

    Παντελής Τέντες
    Σχολικός Σύμβουλος
    Πρόεδρος της Ένωσης Οικονομολόγων




      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Τετ Απρ 26, 2017 5:36 am